محتوا چیست؟

محتوا چیست؟
واژه «محتوا» معمولاً در محاوره بهجای رسانه استفاده میشود. هنگامی که در فرایندهای تولید و انتشار اطلاعات در حوزه رسانه، صحبت از محتوا به میان بیاید، منظور این است که اطلاعات مبادله شده چه ارزشی را در زمینههای مختلف برای کاربر نهایی یا مخاطب ایجاد خواهد کرد. محتوا را میتوان توسط انواع رسانههایی همچون متن، تصویر، صوت، ویدئو، اینترنت، تلویزیون یا حتی تئاتری که به صورت زنده اجرا میشود، منتقل کرد.(ویکی پدیا)
مثال :
کتابی که منتشر میشود، نمونهای از محتوا است.
پیامک تبلیغاتی که برای شما ارسال میشود، نمونهای از محتوا است.
بنر و بیلبردی که برای تبلیغ یک محصول منتشر میشود یا دفترچه راهنمای استفاده از یک محصول، نمونهای از محتوا است.
عکسی که در اینستاگرام منتشر میکنیم، نمونهای از محتوا است.
جملهای که در توییتر توییت میشود، مطلبی که در فیس بوک منتشر میشود، بحثی که در وبلاگ یک نویسنده مطرح میشود، همه نمونههایی از محتوا هستند.
تولید محتوا یا Content Creation
در این بخش از صنعت محتوا، کسانی مشغول هستند نقش تولیدکننده را بر عهده دارند.
کارگردانی که فیلم میسازد،نویسندهای که کتاب مینویسد،وبلاگ نویسی که پست مینویسد،
هر کسی که در هرمکان، از طریق موبایل یا لپ تاپ یا هر شیوهی دیگر، جملهای را برای نشر در رسانه های اجتماعی را برای نشر درکانالها آماده میکند،همه و همه، در بخش تولید محتوا فعالیت دارند.
محتوایی که تولید میشود، در نهایت باید به شکلی قابل استفاده برای مخاطب در آید و از طریق شبکههای توزیع به دست او برسد.

بدون نظر