
26 جولای
رفتار موثر در جمع
مجله مدیران دوراندیش- کاپیتان عبدالله حیدری زفره
اکثر ادم ها زمانی که فردی را برای اولین بار در برابر خود رویت می کنند بدون خودآگاهی شروع به قضاوت و تصمیم گیری در برابر او می نمایند. اگر در مقابل این قضاوتها و یا تصمیم گیری ها ما برنامه و استراتژی و بعبارتی یک سناریویی نداشته باشیم ممکن است همه برنامه و اهداف ما تحت شعاع همین مورد کوچک قرار گیرد و…..
در برابر موضوع فوق الذکر ما پیشنهاد زیر را ارائه می نماییم:
- متوجه و درک این موضوع را داشته باشید که در چه موقعیت و مکانی هستید.
- سرموقع در قرارها حاضر باشید.
- گفتگو را با سلام و خیر مقدم آغاز کنید.
- با همه افراد دست بدهید .
- سوالات و مواردی که به شما ربطی ندارد را جویا نشوید.
- همیشه توانایی و شایسته گی هایتان به سایرین تفیم کنید نه کارهای عجیب و غریب تان.
- اگر فردی برایتان کاری کرد تشکر و قدر دانی نمایید(با بی تفاوتی برخورد نکنید).
- در جمع و محافل عمومی از تلفن همرا استفاده نکنید و زنگ آن را درحالت سکون قرار دهید.
- در همه حال احترام خود و سایرین خصوصا بزرگان و پیشکسوتان را داشته باشید.
- از افراد به نیکی یاد کنید.
- متناسب با جمع ، جلسات ،خصوصا مراسم رسمی لباس مرتب و تمیز بپوشید.
- کمک کردن و مهربانی با افراد خصوصا کودکان و سالمندان را مورد توجه بیشتر قرار دهید.
- پس از هر میهمانی و مراسم از بانیان و میزبان با پیامکی تشکر نمایید.
- با تمرینات مناسب و پی درپی در جمع آرامش خود را حفظ و گستاخانه برخورد نکنید.
- در رسانه های اجتماعی حضوری کم و مناسب داشته باشید تا دیگران متوجه مشغولیاتتان باشند نه بیکاریتان.
- در مقابل عابر بانک از نفرات مشغول فاصله بگیرید.
شما در چه اندیشه ای هستید با ما در تماس باشید 09393092240 کاپیتان