5 بهمن 1401 در اموزش

قهرمان سازی و قهرمان پروری

کاپیتان عبدالله حیدری زفره

قسمتی از زندگی غیر واقعی ما رویاها و خیالات هستند که فرار از آن هم غیر ممکن و نا عملی است . که این مهم ها ما را با پیروزی ها ، موفقیت ها و گاها با چالش ها روبرو ساخته اند.همیشه در فیلم ها ، کتاب ها ، سخنان بزرگان و حتی خانواده ها قهرمان سازی و قهرمان پروری یک رسم بوده است و همین باعث شده خیلی وقت ها ما در زندگی مان با قهرمانان واقعی و یا خیالی زندگی کنیم الگو ، مسیر یاب و قطب نما زندگی خیلی از ما قهرمانهایی است که در دوران کودکی و نوجوانی برایمان ترسیم شده و یا دیگران آنان را در نظر ما پر رنگ تر کرده اند .انسان علاوه بر احساس غریزی ، در ذات خودش همیشه دوست دارد شبیه ادم های موفق باشد  و مانند آنان لباس بپوشد ، رفتار کند و…

حال این افراد چه کسانی هستند؟

چه افرادی می توانند باشند؟

چه کسانی باید باشند؟

چه کسانی آنان را معرفی و یا بهتر به ما معرفی می کنند؟

اولین افرادی که آنان را برای ما معرفی پدر ، مادر و خانواده هستند پس این ماموریت بزرگ را هر چه دانش و مهارت خانواده در سطح بالای باشد سریعتر ، ممکن تر و شایسته تر به سر انجام می رسد.

در بحث اقتصاد خانواده ، این مهم هم کار آمد ظاهر شده است . والدین بایستی قهرمان های کار ، تلاش ، منفعت و علاقه به زندگی را خود  بشناسند و نزد فرزندان شان صفات خوب و برجسته  را تبلیغ  و جذاب جلوه کنند . خیلی سبک ها ، نقاط حساس و ظرافت ها را ما دیده و تجربه کرده ایم ، ممکن است در خانواده فردی باشد که بسیار اهل تکاپو، دوندگی و خسته ناپذیر باشد. میتوان این موارد را برجسته و معرفی نموده و اجازه دهید برای بچه ها جذاب جلوه کند . حتما نمی خواهیم افرادی را که اهل ثروت هستند روش های ناشایست جهت  رسیدن  به پول و یا مقام را تبلیغ کنیم ، بلکه روش های شایسته ، قانونمند  و انسان دوستانه را بایستی معرفی کنیم بنوعی  قطعا یک فرد سیگاری هیچگاه فرزندش را به استعمال دخانیات وصیت نمی نماید .

شایددر نزدیکان یا اطرافیان خود افراد شریف و قانونمندی مانند استاد ، کارگر ، کارمند و یا فرد دیگری ، با دانش امید وار  به اینده را داشته باشید انرا برجسته کنیم و اگر فردی نا سالم ، از مسیر نادرست رفتن ،به نظر ماست هیچگاه انان را مطرح نکرده و اجازه ندهیم تبدیل به یک الگو برای فرزندان ما شوند .

این هنر ما است که چه قهرمان و الگوهایی را در اذهان خانواده و اطرافیان خود پرورش داده و چه افرادی را حذف نماییم . گر چه نمی توان به قدرت ، اثر و سهم رسانه های اجتماعی و شبکه های مجازی هم بی اعتنا بود .اما بزرگان به اندازه توان و سهم شان عمل کنند فراموش نکنیم در زمینه رشد از شروع دوباره نترسیم .

پیشنهادات:

  • از شروع تازه نترسید.
  • در زندگی اولویت بندی و هدف گذاری نمایید.
  • نق زدن را کاهش دهید.
  • ابتدا خود را دوباره  با آموزش ، مطالعه ، ورزش ، خوش پوشی بازسازی کنید.
  • قانون 15 دقیقه را بکار گیرید.
  • فنون گفتگو و مذاکره را مرور نمایید.
  • مهارت های تصمیم گیری و مشکل یابی را مرور نمایید.
  • با دیگران راحت ارتباط برقرار کنید.
  • با واقعیت هر چیز برخورد نماید نه با دل تان.
  • سعی کنید مدیر و رهبر تغییر باشید.
  • خلاق و نو آور باشید.
  • اصول کار گروهی و خانوادگی را رعایت نمایید.

برایتان بهترین ها را ارزو دارم

Avatar



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مرور این وب سایت، با قوانین و مقررات ما موافقت می کنید.
موافقم