چشم انداز مجله مدیران دوراندیش کاپیتان دی ۹, ۱۴۰۳

چشم انداز مجله مدیران دوراندیش

مجله مدیران دوراندیش

نقش مجله مدیران دوراندیش بعنوان یک وب سایت چیست؟

در مرحله اول جلب اعتماد بیننده است . سرمایه یک رسانه مخاطبین او هستند هر چقدر مخاطب وفاداری بیشتری داشته باشد تاثیر گذاری آن رسانه و ارزشمند بودن آن رسانه بیشتر خواهد شد. پس باید ما ابتدا یاد بگیریم مخاطب ما احتیاج به چه موضوعاتی دارد از ما چه می خواهد و ما چگونه می توانیم آن نیاز را تامین کنیم . هر زمان توانستیم این کار را انجام دهیم می توانیم بگوییم به محبوبیت رسیده ایم .

در مرحله دوم باید از مجبوبیت گذر کنیم و بگوییم ما باید برای مخاطب خود تاثیر گذار باشیم باید برایش خدماتی انجام بدهیم  که در زندگی او علاوه برنقش آفرینی کمکی هم به او کرده ایم که این تاثیر ،جز مثبت بودن هیچ ایده ای را به همراه ندارد ما بدنبال کاری نیستیم که مخاطب تخریب و نگران شود طبیعتا برای مثبت اندیشی ، احترام به  افکار مخاطب نگاه کرده و برنامه ریزی می کنیم . شاید سلیقه های متفاوتی وجود داشته باشد و از این مدل عملکرد هم خوشایند وی نباشد ولی در ماهیت کلام تمام عملکرد مجله مدیران دوراندیش در راستای بهینه سازی ، ایجاد افزایش سطح آگاهی ، اثر بخشی در مخاطب و باعث لذت بردن او از مطالب ما است صزیحا می گوییم این کل ماهیت عملکرد ما است و سرمایه ما همان مخاطبان هستند و اگر آنها را نداشته باشیم کاری نتوانسته ام انجام دهیم . بنا براین باید برای آنان ارزش قائل شویم و بگویم آن چیزی که شما دوست دارید ما موظفیم فراهم و در اختیار شما قرار بدهم تا شما خوشحال بشوید و زمانی که شما به وب سایت ما رجوع کردید روحیه شما تغییر و رو به شادی رفته و به آگاهی شما اضافه شود پس ما همدیگر را محترم دانسته و دوست داشته باشیم و این ارتباط تبدیل به یک رفاقت شود که البته این تاثیر هر رسانه  اثر بخش است .

در تمامی دنیا این تاثیر اتفاق افتاده است و متعلق به ما هم نیست در تمام دنیا رسانه ها تلاش می کنند که سطح محبوبیت خود را برای مخاطبین خود افزایش بدهند چه روزنامه ها،چه جراید ، چه وب سایت ها و… حال ما در راستای وب سایت  مجله مدیران دوراندیش از سال ۱۳۷۹دست به فعالیت زده ایم  و بیشتر اشارات ما به وب سایت خود و دیگران  است و می بایست باعث فرح بخشی در زندگی جامعه خود باشیم که این ساختار مجله ما است.مجله مدیران دوراندیش

چگونه می خواهیم عمل کنیم؟

در قسمت تاثیر گذاری می گوییم مردم باید خوشحال شوند ، آنان باید به رفاه اجتماعی برسند . ما چه کاری می توانیم انجام بدهیم؟

همیشه یک سری امکانات در دسترس وجود دارد پس از آنها برای برنامه و اهداف خود بهره می گیریم ، به عملکردی که در محیط رخ میدهد را مد نظر گرفته و با تحقیق و مطالعه  به مخاطبان خود آگاهی بیشتری می دهیم ضمنا به موارد منفی هم نمی پردازیم چون ساختار ما به موضوعات منفی اشاره ای ندارد ممکن سایر دوستان برای مطرح شدن گریزی هم بسوی نا مرادی ها بزنند ولی ساختار سیستمی ما در این مورد مداخله ای ندارد ما تنها مجله در دنیا هستیم که فقط بر روی داشته ها و مثبت ها اندیشه  و به دوردست ها که دست یافتنی هم هست می پردازد و هر کس روش مثبت یا پیشنهاد زیبا بدهد در کوتاهترین زمان در این مجله که مال من و شماست که در واقع از آن ما است درج می کنیم چون ماهیت ما نبوده و نیست ، معتقدیم مجموعه ما باید روشن و مبرا باشد ما همه مشاهیرمان ، علما، دانشمندان، فرهیختگان و اساتید بهترین ها و در عمل زیباترین ها را خلق نموده اند و می بایستی به جهانیان هم بگوییم که ما ، فرهنگ ما و آیین ما بهترین ها بوده و هستند ماهیت ، هویت ما بسیار ارزنده و ارزشمند است . پس باید ما هم خود لذت ببریم و هم با عملکرد خود سایر جوامع را در این لذت که با هم می سازیم شریک نماییم.

در بخش تاثیر گذاری ما تفکر هایی داشته ایم که چه عواملی می تواند تاثیر در زندگی عام داشته باشد اولین نقطه ای که خیلی حائض اهمیت بوده آگاهی جامعه نسبت به مواردی است که پیرامون ما در حال اتفاق است . ما در حال مطرح کردن نیمه پر آن رخدادها هستیم مثلا ما وارد موضوع مدیریت شده ایم .

مدیریت نیروها ، مدیریت زمان و سایر رشته های مدیریتی . در مرحله اول می خواهیم اهمیت والای مدیریت در تمامی موارد مانند اقتصاد خانواده و جامعه را بیان کنیم. چگونه باید ، با چه ابزارها ، با چه دانشی در کجا ، چه زمان انجامش دهیم و اثر بخشی مدیریت در ما و جامعه باعث چه تاثیراتی خواهد شد همچنین در آداب معاشرت و اتیکت و… می گوییم که اینک:

چگونه می توانیم آنرا توسعه ، بهتر و کاملتر  کنیم؟

چگونه می توانیم به رشد برسانیم؟

اگر مدیران ما مدت ها بر روی تولید آموزش، تولید و کیفیت محصولات زحمت می کشد اگر به او اطلاعات بیشتری بدهیم می تواند بهتر و بیشتر از انتظار استفاده ببرد .

مثلا برای مدیریت خانواده و جامعه اکنون کمبود آب در جهان خود یک معزل بزرگ است ما باید به این مشکلات خصوصا مدیریت مصرف پردازش نماییم که چگونه می توانیم از کمترین مقدار بیشترین بهره را در همه جا مانند شهرها ، واحدهای تولیدی، کشاورزی و.. ببریم . ما باید به موضوعاتی بپردازیم که شاید برخی از آنان مانند کشاورزی که نخستین خیز بشر برای توسعه و پیشرفت بوده است و همیشه ما می گوییم کارگر و کشاورز ما در جامعه یک جایگاه ویژه منحصر بفردی دارد و ما برای آنان هم اهمیت بی شماری را قائل هستیم چون اگر او  نتواند تلاش کند و یا کشاورز کشت خود را انجام بدهد چه معضلاتی برای ما و جامعه  بوجود می آید امروزه به لطف الهی ما در مواردی مانند گندم در حال بی نیازی هستیم که هم نیاز به شکر خدا و همچنین تشکر از کشاورز دارد و ما هم در راستای احترام به آن دست اند کاران مانند  کشاورز سعی می کنیم دانش ، تحقیق و آگاهی هایی را جمع آوری کرده و در اختیار او قرار بدهیم که بتواند با بهینه سازی در انجام مسیر کشت به سرانجام پر موفقیت تری برسید .

در آینده ،سعی خواهیم کرد ویدئو های دو الی سه دقیقه ای در همه موارد در زمینه آگاهی سطح مردم مانند اداب نزاکت ، اداب رفتارها اجتماعی ، احترام و… چون با نگاه کردن به آنها بدانیم در دنیا ی پرامون چه اتفاق هایی می افتد و آگاهی ها در چه سطحی است  که همه این ها بحث های تاثیر گذاری و قابل شگرف است .

در بعد فرهنگ اجتماعی می دانیم فرهنگ نماد زیبایی هر جامعه مدرن و اصیل است و بسیار حائض اهمیت ، حال :

فرهنگ ملل چیست؟مجله مدیران دوراندیش

فرهنگ میزبان چیست؟

چگونه از فرهنگ درست استفاده کنیم؟

فرهنگ درست مصرف کردن چیست؟

فرهنگ هم  زیستی و مشارکت اجتماعی چیست؟

ما دارای آیین، فرهنگ و تاریخی ده هزار ساله هستیم ما اسناد تاریخی داریم چون تاریخ در زندگی ما تاثیر گذار بوده و می تواند شکوفایی به همراه داشته باشد .

اینها باعث خوشحالی مجله ما است .

گاها مصاحبه هایی را در تلویزیون بدور از انتظار می بینیم که افرادی نوجوان با شخصیت ، مودب از روستاهای دور از مرکز با نداشت کمترین امکانات ، اینقدر در مصاحبه با خبرنگان در ویدئو هایی جذاب، منطقی و پر از لذت و احساس سربلندی می بینیم و به خود می بالیم که در کشوری زندگی می کنیم که ادب و متانت جزو اصلی فرهنگ دینی و ملی ما است این از تلاش و افتخارات خانواده ها ، آموزش و پرورش ما ایرانیان است ما باید در کمک به بالا بردن فرهنگ و سطح دانش در جامعه باشیم و افراد توانمند هم تلاش خود را در جهت تامین منابع مالی برای کسانی که از نظر اقتصادی قادر به ادامه تحصیل نیستند را اندکی نمایند. زیرا این تعصب و غیرت ایرانی است که نو جوانان ما از تمام آرزوهای بچگی ، از تمام علائق خود گذشت می کند و برای تامین مخارج زندگی والدین خود از آن ابتدا مشغول بکار می شوند. وقتی از او سوال می شود مثل تو چه هم آیا کسانی هستند؟

در اوج ادب می گویند آن آقا ،آن خانم و نمی گوید کیه و کیه.

پس ما در این فکر افتادیم که اگر فردی تمکین مالی ندارد در این مجله بتواند با اندکی تلف کردن زمانش برای او آموزش هایی را در برخی زمینه ها مانند آداب معاشرت، مدیریت، زندگی در مجتمع ها، کسب و کار و… را با انتظار کمک مردم به وطه نمایش قرار دهیم و گفتیم ما نتیجه تحقیقات خود را نمایش می دهیم و هیچ چیز از اول تولدمان به همراه نداشته ایم همه اطلاعات و نوشته های ما نتیجه زحمات دیگران و اندکی هم رنگ و لعاب ما .

می خواهیم کسبه و کارفرمایان حتی خانواده ها تحت تاثیر قرار گیرند و با مطالعه بتوانند بیشتر به موفقیت حتی تا مرز یک لبخند برسند . پس ما اکنون این امکانات را با کمک همه مردم سرزمین نمان مانند هزینه مدرس دولتی ، دانشگاه ، هزینه های سلامتی و… را داریم  و همه اینها را تمام مردم ایران با بودجه بیت المال پرداخته اند بنابر این چرا کمکی در حد بضاعت نکنیم (کلکم راء و کلکم مسئول) ما از بسیاری امکانات و ثروت ملی که مردم تک تک جامعه در اختیارمان گذاشتند تا امروزه به اینجا رسیده ایم را نباید فراموش نماییم مثلا اگر ساعاتی را در یک پارک بازی در نوجوانی بسر می بردیم خوتان برآورد کنید هزینه فضای سبز و چمن ، اسباب بازی ، نگهداری فضا و تعمیر وسایل یک پارک چقدر هزینه در بر می گیرد فقط این را بدانیم که اینها هیچکدام آسان بدست نیامده است. بنا براین من باید امروز پاسخگو آن همه نعمت باشم.

فرمایش جناب سرهنگ پهلوانی استاد دانشکده مهندس هوانوردی از امریکا:

در سال ۱۳۶۵ در دانشکده هوانوردی هواچیمایی نزاجا مشغول تحصیل بودم افتخار شاگردی در معیت استادی بنام سرهنگ الکتریک هوایی پهلوانی بودم ایشان فرمود: قبل از عزیمت ، به امریکا برای طی دوره ای در یکی از دانشکدها بودم فردی اداری من و همراهانم را خواست و به ما گفت : شما ها با بودجه و پول این سرزمین که افراد بیشتر آن ارزوی درس خواندن دارند و فقر هستند جهت آموزش به آن سرزمین رهسپارید هر لحظه فقط بفکر یاد گیری علوم و فنون تخصصی باشید بدانید با چه پول از چه منبعی با چه مقدار هزینه می رویدو…

ایشان فرمودند در طی مدت ها تحصیل در آن کشور ما لحظه ای بجز عذاب وجدان نداشتیم و به هیچ تفریحی نپرداختیم و آری با وجدانی آسوده با بالاترین نمرات و گریدها در سطحی بین الملی به آغوش وطن بازگشتیم . یاد و خاطره تمام اساتید بخیر و گرامی که آری همه ما ایرانیان این چنین هستیم و نمونه های فراوان آن جوانان هشت سال دفاع مقدس بودند.

 

در موضوع انتظارات و توفع ما ، اینکه ما چه توقعی نسبت به خودمان باید داشته باشیم ، چه توقعی باید از جامعه مان داشته باشیم .

ما معتقدیم توقع از خود داشتن در راستای توسعه و شکوفایی  یافتن خودمان بسیار عالی ،ولی توقع و انتظاراز جامعه داشتن باید ببینیم ما چه داده ایم و چه می خواهیم ما زمانی که چشم باز کردیم پدر و مادری مهربان ما را بزرگ کردند آیا می توانم در قبال آن همه رنج ، مشقت آنان و اینکه جانشان را برای ما گذاشتند، انتظاری داشته باشیم و بگوییم برای من چه کرده اید؟

بنابر این توقع در چنین موضوعی کنار و رد می رود . جامعه هم به همین صورت است زیرا امکانات رفاهی ، سلامتی و بهداشت ، آموزش و پرورش ، کتابخانه ها، امکانات فراهم کرده و باعث شده بدون ترس ، دغدغه در محیط های مملو از معلمان دلسوز و حاذق آموزش بیینیم حتی  با تغذیه ای رایگان در مدارس هم ما را تامین نموده اند در تمامی دنیا می گویند فرد از زمانی که بدنیا می آید تا بعد از فارغ التحصیلی برای کشورش یک میلیون دلار خرج دارد که بیشتر آن از سرمایه های ملی چه پدر و مادر، چه جامعه  هزینه می شود حال آیا می تواند آن هزینه ای که برای ما خرج شده است را می توانیم به والدین خود برگردانیم جامعه ای که از ما هیچ ضمانت و مدرکی مانند چک و سفته نگرفته ، پس ما باید چه کاری انجام دهیم . در درون ما نیرویی بنام دین و ، وجدان وجود دارد و آن دین خدمت به جامعه است اگر می بینیم کارخانه ای با ۲۰ درصد سرمایه ادامه کار می دهد یعنی سرمایه ملی ما دچار مشکل شده ، زیرا آن کارخانه و تمامی نیروها سرمایه های ملی ما هستند و اگر من در آن کارخانه وظیفه مان را با کم کاری انجام می دهم در حال لطمه زدن به سرمایه ملی ، و اگر خرید تولید غیر داخلی هم می کنیم باز هم صدمه به سرمایه ملی مان است پس با خرید تولیدات داخلی کمک کنیم تا رشد سرمایه های ملی ما بالا تر رود و کارخانه ها با صد درصد سرمایه به پیش بروند و آن کارخانه هم با تولید محصول با کیفیت بیشتر  و قیمت مناسب تر به جامعه خدمت رسانی نماید که رفاه ملی را بدنبال دارد .

پس باید نگاه خود را تغییر دهیم و هر فرد در جایگاه و توانایی های خود با ابزارهای در دسترس خود تلاش نماید

بهشت را به بها دهند نه به بهانه

یک دیدگاه بنویسید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * مشخص شده اند