29 مرداد 1400 در اموزش

قانون 15 دقیقه چیست

همیشه شانس خود را در زندگی بیشتر از قبل نمایید

تاثیر معجره آسای قانون  15 دقیقه برای رسیدن به اهداف

هدف و ملزومات از قانون:

۱. تمرکز  ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس
۲. هدف گذاری در زندگی
۳. برنامه ریزی طی ۱۵ دقیقه
۴. تصمیم گیری صحیح
۵. انجام دادن فعالیت مورد نظر در مدت ۱۵ دقیقه
۶. جایزه دادن و تشویق کردن خود

 

15 دقیقه خود دارای روش و قواعد خاصی است که فرد می تواند بسرعت به ان عادت نماید. افرادی که می خواهند از عادت های بد ، بی تفاوتی ، بی انگیزه ای ، امور یکسان و عادی ،تکراری،عصبی مجازی ، رژیم درمانی،آلزایمر و… رهایی یابند این قانون می تواند ره گشای بسیار مفید و رایگانی باشد.

هر کدام از ما در زندگی روزمره به گفتار،رفتار و یا حرکاتی دست زده ایم که ترک آن برایمان مشکل ، عادات و جزء جدانشدنی و لاینفک زندگی روزمره مان شده است . در برخی مواقع این عادات علاوه براینکه زندگی ما را تحت شعاع قرار داده می بینیم اطرافیان ما را هم دچار مشکل کرده است.

در این بین 15 دقیقه یکی از شاخص ها و بهترین راهکار برای تغییر ،پیشرفت ،رسیده به اهداف و حتی ترک عادات منفی می باشد.با بکار گیری این قانون می توان تغییرات کوچک را در درازمدت به تغییرات بزرگ تبدیل و به خود و جامعه بیشتر توجه نماییم.

ابزار کار :

  • تنها ابزار که ما نیاز داریم یک دفترچه یاداشت روزانه است.
  • شناسایی اولویت ها

شناسایی و تشخیص نیازمندیها و کاری که باید انجام دهیم . پس در دفترچه  هدف و یا عملکرد روزانه خود یاداشت می نماییم. حال هر روز بدون وقفه به سراغ دفتر چه رفته و پس چند روز قطعا می بینیم که تعدادی از حرکات و یا کار هایمان تکراری و یا بیهوده بوده که امروزه بصورت عادت برایمان حادث شده است البته لازم بذکر است در چند روز اول با عجین شدن با این قانون کمی سخت بوده ولی حتی با دیدن دفتر چه یاداشت ما را بخود باوری خاصی می رساند که خود سبب ترک عادت منفی است که این زمان زمان طلایی است.

مثال ها برای قانون 15 دقیقه:

  1. سلامتی و تناسب اندام

از سالم ترین ، بهترین و موثرترین اقدام برای سلامتی روزانه 15 دقیقه پیاده روی با درو تند که بدن علاوه بر تعرق ،ضربان قلب نیز بالا رود . تاثیر مثبت آن علاوه بر نشاط، تقویت روحیه چربی سوزی را هم بدنبال دارد . این 15 دقیقه از تاثیر دوجلسه حضور هفتگی در باشگاه بدن سازی بیشتر می باشد.

  • قانون 15 دقیقه و یاد گیری یک مهارت

اگر روزی 15 دقیقه زمان صرف هر کاری مانند یادگیری یک زبان خارجی صرف نمایید در این زمان کوتاه بدون هزینه یک اصطلاح، چند لغت و یا یک نکته گرامری بنمایید خود ببینید طی یک هفته کاری چقدر بازدهی برایتان داشته است. مطمئنا بیشتر از دوجلسه کلاس حضوری خواهد داشت.

  • جهت ترک عدات منفی

اگر از یک عادت منفی مانند جویدن ناخن ، تیک عصبی ، گفتار ناپسند و… رنج می برید روزی 15 دقیقه فقط به موضوع فکر کنید که چقدر مورد موصوف بر روی زندگی فردی و اجتماعی تان اثر منفی و حتی انزوا به همراه داشته است. برای ترک هم زمان طی این  15 دقیقه  آدامس بجوید،به موسقی مورد علاقتان گوش کنید،کتاب بخوانید . این زمان علاوه بر ایجاد انگیزه در شما فراید امید بیشتر به زندگی را فراهم آورده و با رضایت کامل عادت را کنار می گذارید.

  • تقویت حافظه و عملکرد مغز

با اختصاص روزی 15 دقیقه تمرین ریاضی ، عدم استفاده از ماشین حساب برای امور روزمره ،بادست مخالف تمرین نوشتن ، حل جدل و معما، کتاب و مقاله خواندن، دیدن البوم عکس ، مرور خاطرات گذشته و یاد آوری جزئیات خاطرت و… سلول های خاکستری مغز به تلاطم افتاده و فعال تر میشوند و سرعت عملکردبهتر و بیشتر پیدا میکنند.

  • و مواردهای بیشتر مانند :شغل،ثروت،روابط،اضطراب،بالابردن قدرت تصمیم و اعتماد بنفس و… که شما می توانید در موارد خاص با برنامه ریزی بکار بندید.

پس بهانه ها را کنار گذاره و منتظر فردا نباشید از همین الان شروع کنید.

 (مانند جستجو بیش از حد در رسانه های اجتماعی).

Avatar

 

 




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مرور این وب سایت، با قوانین و مقررات ما موافقت می کنید.
موافقم