مدیر خود شیفته CAPT Haidary ۱۵ شهریور ۱۴۰۳

مدیر خود شیفته

مجله مدیران دوراندیش

ویژگی های مدیر خود شیفته

ویژگیها

  • در ظاهر مهربان ، خونگرم ، مردم دوست و افراد خارج از اداره و سازمان هم او را دوست دارند.
  • در سازمان و اداره بسیار خشک ، سرد ، خشن و کنترلگر.

در برون از اداره و سازمان مردم او را موفق و مدبری خوب و هوشمند می شناسند.

در مجموعه و سازمان او با کارکنان اش احساس نزدیکی نداشته معمولا باعث می شوند صمیمیت و احساس بین افراد کارکنان از بین رفته و ادراکی به یکدیگر نداشته باشند بجر اینکه دلسوز یکدیگر نیستند دائم به رقابت نا سالم و نزاع مشغولند.

  • نیاز دیگران را دراولویت قرار می دهند تا سایرین انها را فردی موفق و دوست داشته باشند ، علاقمند هستند مجموعه زیر دستشان سایرین را خوشحال کنند و نمی فهمند که نیاز کارکنانشان چیست چون می خواهند بیرون از اداره و سازمان خوش چهره باشند.
  • محبت و ارادتی که قرار است در دل زیر مجموعه خود و شما ، معمولا براساس کارهایی است که می خواهید برای او انجام دهید مثلا اگر نیت و قصد او کنترل کردن همه باشد و کاری را که طبق مقررات سازمانی انجام دهید و کارمندان و همچنین شما تمایل به انجامش نداشته باشید ممکن است بخاطر انجام ان کار کمی نرمش کند که این نگاه شرطی است یا انجام و یا اصلا بکار نمی برد . متوجه باشید این گونه رفتارهای محبت آمیز از سوی او فقط بخاطر کاری است که بر خلاف میل باطنی شما به عدم و دوری از انجام ان او رفتار می نماید .
  • آنان با شنیدن حرف منفی و نه به سادگی از افراد دلگیر می شوند .

بر سرهر موضوعی هر چند کوچک سریعا موضع گیری ، بحث می کنند و شرایط را بر طرف مقابل سخت و دشوار می کنند . کارکنان و افراد نزدیک او حتی خانواده محبت و عشق را در کنارش بسیار کم تجربه می نمایند و ان دسته از مدیران خود شیفته تصورشان از اطرافیان در این است که انها قدر افراد مثل انان ندارند .

  • متاسفانه این مدیران خود رای ، خودخواه ، لجباز و درصورتی که بدانند عمل و کار انان باعث ضر و زیان به مجموعه و سازمان است باز هم کوتاه نیامده ، می گویند من درست می گویم و حق با من است. و تا کار انجام نشود به هیچ وجه کوتاه نمی آیند و مهم نیست بر ایشان و یا اطرافیان چه اسیب هایی قرار است بر آنان نازل شود.
  • خیلی راحت از همگان ایراد و انتقاد تند می گیرند و با این کار انان کارکنانی با عزت نفس پایین با نداشتن حس خوب رشد می دهند .زیر دستان این گونه مدیران هیچ تشویق و تعریفی از ان مدیران دریافت نکرده اند و اگر هم شده بسیار اندک بوده است .
  • بخاطر بزرگ نمایی خود و توجه دیگران همیشه با ایراد هایی بر مخاطب می خواهند یک تغییراتی که انان فقط دوست دارند انجام شود.

البته با یک نگاه نمی توان به یک فرد گفت او خود شیفته است و این قضاوت با مشاورین و متخصصان این امر است .

 

یک دیدگاه بنویسید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * مشخص شده اند