28 اسفند 1402 در موفقیت

رویا تا واقعیت در مدیریت

پست نگهدارنده تصویر

فاصله بین رویاها با واقعیت، عمل است

موفقیت از چیزها و بذرهای کوچکی  پدید می آید که هر روز علیرغم چالش هایی که با آن روبرو هستیم که ما خود می کاریم و هیچ ایده ای کارساز در این راه نیست بود مگر اینکه فکر کنیم، تصمیمی بزرگ بگیریم و تلاشی را انجام دهیم. ما فقط یک عمر محدود داریم و نباید آن را دست کم بگیریم و هدر دهیم!! راه موفقیت از طریق تعهد است و تعهد زمانی اتفاق می افتد که ما علاوه بر انظباط شخصی  اقدامی واقعی انجام دهیم.

انجام اقدامات گسترده در زندگی تنها راهی است که می توان به اهداف، رویاها و خواسته های خود برسیم. بنابر این هر روز با شعار ” اقدام کن ” از خواب بیدار شوید و نتایج را در زندگی خود مشاهده کنید.

زندگی افراد موفق  با تلاش و  کاری که انجام  داده اند در کنار راحتی هایی است  که سال ها از آن اجتناب و دوری می کرده اند پدید آمده  و شانس هم شاید کمکی به آنان نموده است که این یک مشیت الهی بوده است. شما باید علاوه بر برنامه ، شجاعت این را داشته باشید که در برابر استرس های خود بایستید و قدم های بعدی را بردارید.

بعد از حدود چهار سال کار برای بهبود خودم و دانشم با افراد زیادی که تجربیات و سوابق متفاوتی داشتند، متوجه شدم که مشکل دارم. این مشکل این است که ما بیشتر فکر می‌کنیم تا اقدام. فکر کردن و برنامه ریزی قبل از انجام هر کاری اشتباه نیست، اما من در مورد تفکر بیش از حد و برنامه ریزی بیش از حد صحبت می کنم – جایی که احساس می کنیم شروع به تلف کردن زمان و انرژی خود کرده ام.

امروز در این پست می خواهم به شما بگویم که چقدر مهم است که در زندگی خود اقدام و حرکت کنیم. اقدام کردن تنها راه یادگیری است، حداقل برای من، زیرا معتقدم آنچه کل زندگی ما را تغییر می دهد، عمل است.

مطمئناً داشتن شجاعت برای انجام اقدامات برای موفقیت کافی نیست – در حالی که ما در حال انجام اقدامات هستیم باید مراقب بسیاری از چیزها هم باشیم.

در اینجا، پنج نکته وجود دارد که می خواهم آن را با شما به اشتراک بگذارم:

  • عمل به تنهایی کفایت نمی کند

موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید که به برخی از انها می پردازم:

الف نگرش 

خودتان را خیلی جدی و عقل کل نگیرید اما باید مسائل را جدی بگیرید. مثبت و مداوم بودن از عناصر بسیار مهمی هستند.

ب- تعهد 

ما نه تنها باید به اهداف و برنامه های خود متعهد باشیم بلکه باید به وظایف خود و افرادی که با آنها کار می کنیم نیز متعهد باشیم.

 پ-زمان بندی 

مهم نیست که چقدر در کاری مهارت دارید و اگر دانش لازم برای انجام آن عمل را دارید، باید زمان مناسب را برای انجام عمل انتخاب کنید که با گذر زمان از تجربه خود یاد خواهید گرفت.

 ت- تأثیر 

اگر برنامه‌ای دارید که از طریق هر اقدامی که انجام می‌دهید تأثیر مثبتی داشته باشید، انگیزه لازم برای برداشتن گام‌های جدی‌تری خواهید داشت، زیرا اقدامات شما شروع به معنای خاصی برای شما می‌کند. بنابراین همیشه از خود بپرسید، تفاوتی که امیدوارید ایجاد کنید چیست؟ دلیل این اقدام شما چیست؟

ث- فرصت ها 

فرصت به خودی خود به وجود نمی آید، شما باید آن را ایجاد کنید.

ج هرگز تسلیم نشوید: 

قید کار و ترک یک گزینه نیست! چندین بار به تلاش خود ادامه دهید و خود را به چالش بکشید.

اهدافی را تعیین کنید که بهترین های شما را نشان دهد. تلاش برای رسیدن به اهدافتان نشان از اراده و سرسختی شما دارد.
از اهداف بزرگ نترسید، به یاد داشته باشید که تنها محدودیت‌هایی که وجود دارند، محدودیت‌هایی هستند که خودتان برای خود تعیین می‌کنید و وقتی زندگی شما را به پایین و انزوال می‌اندازد، مطمئن شوید که روی به اسمان زیبایی است تا همچنان بتوانید ستاره‌ها را ببینید و بپا خیزید.

  • خود را دوباره با لحظه حال وصل کنید

این به شما کمک می کند تا از فکر زیاد خلاص شوید و فقط بروید و هر کاری را که می خواهید انجام دهید انجام دهید.
این احتمالاً بهترین نکته ای است که تاکنون برای انجام اقدامات بیشتر پیدا کرده ام، زیرا شما را در وضعیتی قرار می دهد که در آن کمی مقاومت عاطفی نسبت به کاری که انجام می دهید، احساس می کنید. و شما را در حالتی قرار می‌دهد که اغلب به نظر می‌رسد که اعمال درست به روشی متمرکز اما آرام و بدون تلاش زیاد از شما خارج می‌شوند.

شنیده‌ام که یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با لحظه حال این است که برای یک یا دو دقیقه تمرکز خود را روی نفس کشیدن خود نگه دارید.

  • کمک بخواهید

اگر به سختی می توانید کاری را انجام دهید، از حمایت  مشاورین و دوستان خود استفاده کنید. این کار را با یک دوست انجام دهید تا به شما انگیزه بدهد. ایجاد انگیزه در یکدیگر و ایجاد اشتیاق در زمانی که یکی از شما احساس ضعف کند واقعا می تواند به ایجاد ثبات و عادات مفید کمک کند.

  • از کارها و گزینه های ساده شروع کنید

برای رسیدن از حالتی که فقط می خواهید روی صندلی خود بنشینید و هیچ کاری انجام نمی دهید، به حالتی که در آن بارها و بارها اقدام می کنید، می توانید این کار را انجام دهید: از کوچک شروع کنید. شروع کردن با بزرگترین کار یا سخت‌ترین کار ممکن است خیلی زیاد به نظر برسد و شما را در سرزمین به تعویق انداختن قرار دهد. بنابراین، در عوض، با چیزی شروع کنید که چندان سخت به نظر نمی رسد.

اکنون به پایان پست خود می رسم، امیدوارم آنچه به اشتراک گذاشته ام به شما کمک کرده باشد. حتماً این اطلاعات را با شبکه خود به اشتراک بگذارید و همیشه به یاد داشته باشید:  وقت آن استقدم بعدی را بردارید!

YAMANA.ZEDAN Yamana Zedan- Development Practitioner

 




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مرور این وب سایت، با قوانین و مقررات ما موافقت می کنید.
موافقم