25 اردیبهشت 1402 در قوانین اپارتمانها

سوالات شما راجع به مشکلات زندگی در مجتمع های مسکونی

کاپیتان عبدالله حیدری زفره

سوال 1 با موضوع شرایط عزل هیئت مدیره ساختمان

با سلام و احترام
یک سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
سوال در مورد قانون تملک آپارتمانها می باشد
اگر اشتباه نکنم ماده 7 میگه که مجمع عمومی عادی حداقل سالی یکبار برگزار بشه و از طرفی وظایف مجمع عمومی انتخابات هیئت مدیره می باشد
ماده 18 میگه مدت دوره هیئت مدیره 2 ساله هست
ایا هر مجمع عمومی بایستی انتخابات برگزار بشه؟؟
مشکلی که در مجتمع ما پیش امده به این صورت بوده در آذر 97 انتخابات هیئت مدیره برگزار شد و یکسری انتخاب شدند و اون هیئت مدیره جهت بررسی یکسری کارای عمرانی و گزارش هزینه ها و درامدها 8 ماه بعد مجمع عمومی برگزار کرد که در جلسه اول و دوم به حد نصاب نرسید و نهایتا جلسه سوم با هر تعداد رسمیت پیدا کرد
اختلاف اینجا پیش امد که یکسری گفتن انتخابات باید برگزار بشه و هیئت مدیره مخالف بود چون گفت هنوز دوره ما تموم نشد و در دستور جلسه هم نیست ولی نهایتا اون مجمع انتخابات برگزار کرد به نوعی هیئت مدیره قبلی قبل پایان دوره عزل و هیئت مدیره جدید انتخاب کرد آیا کار اونها قانونی بوده؟ یا برای عزل هیئت مدیره ساختمان شرایط خاص میخواد
ممنون میشم جواب بدهید سپاس از لطف شما

جواب از جناب آقای غلامرضا قربانی

با سلام
به استناد ماده ١٥ آيين نامه اجرايي قانون تملك آپارتمانها ، مدت مأموريت مدير يا مديران دو سال است ولي مجمع عمومي مي تواند اين مدت را اضافه كند

سوال 2

باسلام .
1- آیا آپارتمان 10 واحدی باید هیئت مدیره داشته باشد؟ اگر اکثر واحدها مخالف تشکیل هیئت مدیره باشند چه باید کرد؟
2- اگر در 8 سال گذشته مدیر بصورت شفاهی انتخاب می شده و از جلسات هیچ صورت جلسه ای موجود نباشد چه باید کرد؟
3- اگر مدیر هیچ دفتر مالی نداشته باشد می توان از ایشان شکایت کرد؟
4- اگر ساخت و ساز در مشاعات انجام شود (سرپوشیده کردن پارکینگ محوطه) باید همه مالکین رضایت داشته باشند یا با موافقت چند مالک میتوان اقدام نمود؟
5- مدیر آپارتمان حتما باید ساکن باشد یا مالک باشد کفایت می کند؟

جواب از بهروز دادگر

با سلام باید حتما مجمع عمومی مالکان برگزار و مدیر یا مدیرانی که منظور هیات مدیره ساختمان است را انتخاب کنید همه مسولیت ساختمان با انان را باید صورتجلسه کنید اصولا باید از بین ساختمان مدیران انتخاب شود فرقی ندارد مالک باشد یا مستاجر

سوال3

در ساختمان ما که 25 واحد است شخصی بدون رای سالهاست خود را هیئت مدیره میداند و خود ایشان هم مسئولیت حسابداری خزانه داری مدیرعاملی و کلیه تصمیمات را با سلیقه خویش انجام میدهد و همچنین سالهاست که سرایدار استخدم نموده ولی بیمه نمیدهد سالن اجتماعات را به اضافه اتاق سرایداری بدون رضایت ساکنین در اختیار آنان گذشته و بیلان هم نمیدهد

جواب از وحید سلیمی

برای طرح دادخواست به شورای حل اختلاف محلتان مراجعه کنید.

سوال4

با سلام و خسته نباشید.
بنده مدیر اصلی ساختمان 24 واحدی هستم این بلوک بصورت هیئت مدیره اداره میشه . جدیدا دو نفر مالک اومدن و به همه چیز معترضن ولی مابقی هیچ مشکلی از نحوه ی مدیریت بنده ندارن.
حال ایشون میگه میخواد بخاطر خیلی چیزا شکایت کنه مواردی که هیچکدوم از واحدهای دیگه شاکی نیستن بنظر شما من باید چکار کنم ؟کاری میتونه انجام بده یا خیر خیلی ممنون از جواب

جواب از لیلا اردستانی رستمی

اگر طی مجمع عمومی هیات مدیره انتخاب کرده اید تصمیمات آنها لازم الاجراست

سوال 5

سلام و وقت بخیر من مدیر ساختمان 12 واحدی هستم یکی از مالکین که 7 واحد را دارا هستند هیچگونه همکاری و شمارکتی در ساختمان ندارند
برخورد چیه و چطور میتونیم از ایشئن هزینه هامون رو بگیریم
مانند : باز سازی سقف پارکینگ که علت ترکیدگی لوله فاضلاب واحد ایشئن بوده.رنگ و بازسازی لابی ساختمان.نصب دوربین مداربسته.تعویض موتور درب ریموت پارکینگ.ایزوگام .پمپ آب ساختمان
باتشکر

جواب از امین جلیلوند

سلام و احترام در وهله اول بهتر است که مسالمت آمیز حل و فصل شود در غیر این صورت اگر این راه جواب نداد اظهار نامه برای ایشان ارسال کنید و در وهله بعد اگر اظهارنامه هم جواب نداد باید تامین دلیل کنید.

سوال 6 با موضوع :شکایت از هیئت مدیره ساختمان

با توجه به این که مجتمع ما فاقد هیت مدیره میباشد و طی جلسات تشکیل شدا جهت مشخص نمودن هیئت مدیره تا کنون این امر محقق نشده خانم و اقای ایکس زحمت پیگیری امور و جمع اوری شارژ و پرداحت قبوض را بر عهده گرفته اند همچنین امور موتور خانه توسط اقای ایکس انجام میگیرد از آنجایی که اشخاص مذکور هیچ گونه مسولیتی تحت عنوان هیئت مدیره نداشته و صرفا جهت پیش برد امور جاری پیگیر این موارد هستند لذا تا زمان مشخص شدن هیئت مدیره و پیشگیری از مشکلات احتمالی سایر ساکنین نیز به صورت دوره ای این مسئولیت را قبول نمایند همچنین پیشنهاد میشود از تاریخ 1400/01/01اشخاصی که مسئولیت پیگیری امور مجتمع را دارند از پرداخت کلیه هزینه ها طی دوره مسئولیت معاف گردند۔
مورد اول چند وقته که همه همسایه ها شاکی شدن که کار شما حساب کتاب نداره نه از هزینه ها رسیدی در برد اعلانات نمیزنید همچین قانونی گذاشتن و همه شاکی هستن چون خودشون چند نفری جلسه میزارن و هر دوره خودشون میشن همه کاره و همه از دستسون شاکین تا حالا میگفتن هی از ما تشکر کنید حالا همچین قانونی گذاشتن می خواستم ببینم قانون ماده هست که با این قانون باسند و مدرک منع کنیم همچین پیشنهادی رو
دوم این که این چند نفر ظاهرن از همه کمک می خوان ولی هیچ کس رو تو خودشون راه نمیدن،
متلان اول پول خرابی پمپ اب رو جمع کردن از همه ساکنان و بعد حالا هی دنبال تعمیر کار هستن که تعمیر کنه براسون منقبول کردم پمپ رو بردم پیش یک تعمیر کار اشنا که میدونستم کارش درسته پمپ رو باز کرد گفت چه قسمت های خرابه ولی گفتن نه پمپ برگردون ببریم پیش همون که قبلا بوردیم در دو سه ماه چند بار پول تعمیر پمپ تز ما گرفتن ولی پیش تعمیر کاری که من بردم گفت اصلان هیچ تعمیری روی پمپ انجام نشده

جواب از یوسف حزبا

با سلام سعی کنید در مجتمع  اولویت مدارا با همسایه ها باشه و برای پیشگیری از اینگونه سوءتفاهم ها در صورتیکه نمیخواهید هیات مدیره انتخاب کنید حداقل با توافق همه همسایه ها،مدیری انتخاب کنید و حدود اختیارات و مسولیتهای وی را معین کنید

جواب 2:  کاپیتان

برابر مفاد قانون تملک آپارتمانها وآیین نامه اجرایی آن در صورتی که ساختمان مجمع عمومی نداشته باشد هرچه سریعتر بخاطر پیشگیری از مائل و مشکلات اتی مجمع عمومی برگزار و هیات مدیره انتخاب نمایند و مدیر انتخابی هیات مدیره موظف است صورت هزینه ها را در اختیار سایر مالکین قراردهد و مالک می تواند نسبت به آن هم اعتراض نماید

سوال 7

سلام. فردی به صورت خودسر که خودش رو هیئت مدیره مجتمع کرده. در عرض یک هفته از ساکنین پول میخواد و یه همچین نامه ای نوشته و چسبونده به دیوار.که درصورت عدم مشارکت و تاخیر در پرداخت پول،ضمن ثبت بدهکاری در دفتر مجتمع،حق بهره برداری از پارکینگ هایی که به دوربین مجهز شدن رو ندارن. و فقط شماره پلاک هایی که مشارکت دارن برای اونا محفوظ میباشد.بدیهی است صورتجلسه مذکور با امضا و تایید ساکنین و هیئت مدیره در پارکینگ ها در صورت بروز هرگونه اختلاف به لحاظ قانونی قابل استناد بوده و مفاد آن تمدید میباشد.
حالا من میخوام ایرادهای این نامه رو بهم بگین.
این چند مورد رو هم برای شما بگم.1.بنده به عنوان یکی از ساکنین قدیمی این مجتمع معتقدم باید یه فرد دیگه ای هیئت مدیر بشه.2.هیچ جلسه ای برگزار نشده و نمیشه و معلوم نیست این صورتجلسه رو کی تنظیم کرده.3.من به عنوان ساکن نه چیزی رو تایید و نه امضا کردم.هیچ صحبتی با من نشده.4.در واقع ایشون مارو تهدید کرده که اگه پول ندیم پارکینگ مشاع رو برای ما میبنده و نمیزاره از اون استفاده کنیم.5این جمله آخرشم متوجه نشدم که گفته مفاد آن تمدید می باشد یعنی چی؟
اصلا این فرد حق داره همچین صحبت و قانونی وضع کنه یا نه…راه حل مقابله قانونی و منطقی با این فرد چیه؟ببخشید عرایضم زیاد شد.ممنون میشم یک تاکتیکی یه راهی برای ما بذارید تا جلوی این فرد رو بگیریم.ایرادهای نامه اش رو هم بگین ممنون میشم.سپاس فراوان،از شما دوستان و وکلای گرانقدر.ممنون از وقتی که در اختیار ما میذارید.متشکرم

جواب از

 




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مرور این وب سایت، با قوانین و مقررات ما موافقت می کنید.
موافقم